Ticaret sekreteri; büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlayan, yöneticinin günlük işlerini organize eden, belge hazırlayan, dosyalama, bildirim ve ödemelerin izlenmesi işlemlerini yürüten, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip kişidir.
Ticaret sekreterlerinin görevleri
• İş planı yapmak,
• İş sağlığı ve iş güvenliği ile ilgili yönetmeliklere uymak,
• İş yerinde iletişimi sağlamak,
• Dosyalama ve arşivleme yapmak,
• Yazışma yapmak,
• Toplantı organizasyonu yapmak,
• Bilgisayarda mesleği ile ilgili işleri yapmak,
• Bilgisayarda yazı hazırlamak,
• Bildirimleri ve ödemeleri izlemek,
• Meslekî gelişime ilişkin etkinliklere katılmak olarak sıralanabilir.
Meslek elemanlarında bulunması gereken özellikler
• İş ahlâkına sahip olmak,
• Kendisine söylenenlere en ince ayrıntısına kadar dikkat etmek,
• Düzenli olmak,
• Zamanında iş yapmaktan hoşlanmak,
• Jest ve mimiklerini etkili bir şekilde kullanabilmek,
• Okuduğunu anlamak,
• Türkçeyi iyi kullanmak,
• Bilgisayar, faks, fotokopi gibi makineleri kullanabilmek,
• Telefonla konuşama kurallarını bilmek,
• Güler yüzlü ve hoşgörülü olmak,
• Düşünceleri açık bir şekilde ifade edebilmek,
• Ekip çalışmasına yatkın olmak,
• Soğukkanlı olmak,
• Sır saklayabilmek şeklinde sayılabilir.
Çalışma Ortamı ve Koşulları
Bu mesleği yapan kişiler ticaret yapılan işletmelerde çalışır. Ticaret sekreterleri görevini yaparken diğer çalışanlarla iletişimde bulunmak ve görevini eş güdüm hâlinde yürütmek durumundadır. Meslek, insanlarla ilgilenmeyi gerektirmektedir.
BÜRO YÖNETİMİ ALANI BİLGİSAYAR LABORATUVARINA AİT GÖRÜNTÜLER